Cum se elaboreaza un plan de evacuare in caz de incendiu?

Incendiile sunt unul dintre cele mai devastatoare si imprevizibile dezastre care pot avea loc. Indiferent in ce companie lucrezi, un astfel de accident poate izbucni in orice moment si poate provoca pagube mari vietii si bunurilor. De aceea, e esential sa ai un plan de evacuare in caz de incendiu. In acest articol discutam desore importanta elaborarii unei proceduri de evacuare, cum se face o simulare de incendiu si oferim pasi practici pentru a intelege cum sa pregatesti echipa. Poti citi informatii despre normele generale de aparare impotriva incendiilor aici.   Care sunt cauzele comune de incendiu?   Incendiile pot fi cauzate de o varietate de factori, atat naturali, cat si provocati de om. La locul de munca, unele dintre cele mai frecvente cauze de incendiu includ defectiuni electrice, materiale inflamabile, aparate de gatit, fumat in locuri nepermise si aparate de incalzire ce nu functioneaza corespunzator.   Analiza riscurilor si identificarea nevoilor  

Detalii

Care sunt dificultatile din domeniul protectiei muncii cu care se confrunta companiile?

Siguranta la locul de munca este o prioritate de top pentru orice angajator, indiferent de industrie. În timp ce unele locuri de munca pot parea mai putin periculoase decat altele, exista intotdeauna potentiale pericole, chiar si intr-un cadru de birou. Cu toate acestea, cu masurile potrivite, aceste pericole pot fi minimalizate sau chiar eliminate. În acest articol, ne vom concentra asupra unora dintre cele mai frecvente pericole la locul de munca, inclusiv lucrul la inaltime, blocarea iesirilor de urgenta, soc electric si lucrul cu masini si echipamente tehnice. Citeste mai multe despre accidentele de munca aici!   Lucrul la inaltime   Lucrul la inaltime poate fi solicitant atat din punct de vedere fizic, cat si mental. Lucratorii carora li se cere sa lucreze la inaltime trebuie sa fie apti pentru lucrul la inaltime, sa fie alerti mental si sa fie capabili sa urmeze procedurile de siguranta. De asemenea, ar trebui sa fie confortabil cu inaltimile si sa nu ai

Detalii

Cum se clasifica situatiile de urgență si ce masuri se pot lua la locul de munca?

Situațiile de urgență au loc, de regulă, atunci când te aștepți cel mai puțin. Locul în care te afli sau mometul producerii unui astfel de eveniment este irelevant, întrucât el poate apărea oriunde și oricând. Consecințele pe care un astfel de eveniment le poate avea pot fi destul de grave, afectând chiar viața și siguranța oamenilor. De aceea, managementul situațiilor de urgență este crucial atât în societate, cât și mai ales în cadrul companiilor, care pot avea un număr de angajați destul de consistent. Educarea și instruirea personalului pot fi factori decisivi atunci când vine vorba despre modul de a acționa în cazul unui eveniment neașteptat, o pregătire pe măsură putând chiar salva situații și vieți.   Ce înseamnă o situație de urgență?   O situație de urgență face referire la un eveniment cu caracter întâmplător, neașteptat, care,

Detalii

Ce este și cum previi un accident de muncă?

Există destul de multe situații în care angajații au suferit de-a lungul timpului accidente la locul de muncă, ce ar fi putut fi evitate prin implementarea unor măsuri de siguranță adecvate. Aceste întâmplări neașteptate și totodată neplăcute, pot avea consecințe grave atât pentru angajator, cât și pentru întreaga companie. De aceea, este necesar ca angajatorii să ia în serios responsabilitatea de a proteja angajații, evaluând riscurile ce pot exista și implementand măsurile necesare pentru ca aceștia să-și poată desfășura activitatea în condiții de siguranță.   Ce este accidentul de muncă?   Definitia accidentului de munca Accidentul de muncă reprezintă orice eveniment neprevăzut ce se petrece în timpul muncii și are drept consecință lezarea sau chiar decesul angajatului. Acesta poate rezulta dintr-un eveniment brusc, precum o lovitură sau o cădere, sau poate fi rezultatul ex

Detalii

Ochelari de protecție – obligație sau NU pentru angajator?

Conform Hotărârii nr. 1028/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, există un minim de condiții de lucru pe care angajatorul este obligat să le asigure salariaților săi. Printre acestea, în primul rând, angajatorul se obligă să organizeze activitatea salariaților cu suficiente pauze de la lucrul cu ecranele de vizualizare pentru a reduce suprasolicitarea. Salariații trebuie să beneficieze de examenele medicale gratuite înainte de începerea activității și periodice, la intervale regulate, sau ori de câte ori apar tulburări. Dacă este cazul, salariații vor beneficia de dispozitive de corecție prin intermediul raportului de medicina muncii. Protecţia ochilor şi a vederii lucrătorilor poate fi asigurată din punctul de vedere al costurilor în cadrul sistemului naţional de sănătate, în conformitate cu legislaţi

Detalii

NAPO

“Siguranța cu un zâmbet” este sloganul care îi introduce pe Napo și prietenii săi pentru a servi drept stimulent SSM prin personajele sale antrenante, povestirilor amuzante și caracterului vesel. Napo își aduce contribuția pentru a face locurile de muncă mai sigure, mai sănătoase şi mai bune. Consorțiul de film Napo a luat ființă ca urmare a Anului european al securității și sănătății la locul de muncă 1992-1993, urmand ca în anul 2003 să se ajungă la un acord cu Agenţia Europeană pentru Sănătate şi Securitate în Muncă (EU-OSHA) pentru a oferi pelicula originală a filmului tuturor statelor membre. Primul film, Povestea semnelor, a fost prezentat în cadrul Festivalului de film european de la Edinburgh din 1998 şi a câştigat premii la Congresul mondial de la Sao Paulo din 1999 şi la festivalurile de film naţionale din Franţa şi Germania. Seria de filme Napo prezintă personaje din lumea mun

Detalii

28 aprilie este Ziua mondială a Securității și Sănătății la locul de Muncă

Evenimentul este organizat de Organizația Internatională a Muncii și ne amintește cât de importante sunt acțiunile de prevenire a accidentelor și bolilor profesionale la nivel mondial. În anul 2018, cu ocazia Zilei Mondiale a securității și sănătății în muncă a fost lansată o campanie care viza îmbunătățirea securității și sănătății tinerilor lucrători, protejarea acestora fiind o prioritate principală pe agenda Uniunii Europene, conform OSHA-EU. Pentru anul 2019, Organizația Internațională a Muncii anunță ca ziua mondială din data de 28 aprilie va fi doar începutul unor evenimente globale și activități pe tot parcursul anului pe tema securității și sănătății în muncă și viitorul muncii, celebrând cunoștințele dobândite în cei 100 de ani de activitate, pregătindu-ne pentru schimbările viitorului în muncă!

Detalii

Modificări legislative privind autorizația de securitate la incendiu

Începând din luna noiembrie 2015, localurile care funcționează fără autorizație de securitate la incendiu sunt obligate să obțină acest document, altfel riscă sigilarea construcțiilor și amenajărilor respective. Schimbările sunt aduse prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor și Legea nr. 33/2016 privind aprobarea OUG nr. 52/2015. Pe scurt, construcțiile și amenajările care funcționează fără această autorizație de securitate la incendiu au obligația obținerii acestui document până la data de 31 decembrie 2016, altfel riscă sigilarea construcțiilor/amenajărilor în punctele de lucru în care se observă încălcarea normelor de securitate la incendiu și lipsa acestui document. Obligația obținerii acestui document îi revine beneficiarului investiției ori persoanei fizice sau juridice care

Detalii

Legea anti-fumat

Din 17 martie 2016, România a intrat în rândul țărilor unde fumatul este interzis în spațiile publice închise. Legea 15/2016 reglementează drastic normele și regulile până acum permisive. Reglementările se aplică atât persoanelor fizice cât și celor juridice. Una din obligațiile persoanelor juridice este aceea de a afișa în locuri vizibile regulamentul propriu privind fumatul precum și semnalizarea “Fumatul interzis” alături de numărul de telefon al celei mai apropriate unității de poliție. Se interzice fumatul în toate spațiile publice închise, spațiile închise de la locul de muncă, mijloacele de transport în comun, locurile de joacă pentru copii. Se interzice complet fumatul în unitățile sanitare, de învățământ, precum și cele destinate protecției și asistenței copilului, de stat și private. Pentru a înțelege mai ușor modul &ic

Detalii

Stresul profesional

Ca urmare a procesului de creștere a nivelului de siguranță și a îmbunătățirii condițiilor de muncă Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă a publicat un raport care prezintă riscurile psihosociale la locul de muncă. Raportul analizează corelațiile dintre riscuri, sănătate și bunăstare, analizează măsura în care instituțiile acționează în sensul combaterii riscurilor psihosociale și oferă sugestii de cum pot fi combătute acestea. Studiul arată că 25% dintre lucrători se confruntă cu stresul profesional pe întreaga perioadă a programului de lucru sau în cea mai mare parte a acestuia. Un procent similar declară că munca pe care o prestează are un efect nociv asupra sănătății. Cele mai frecvente riscuri privesc tipul de sarcini executate de lucrători, fie că vorbim de sarcini monotone sau complexe, fie că vorbim despre nivelul de intensitate al muncii. Stresul profesional apare, de

Detalii

Semnificația codurilor de avertizare

Din punct de vedere al sănătății lucrătorilor la locul de muncă, am considerat utilă o informare, în special cu privire la perioadele de caniculă și ger, când salariații trebuie protejați împotriva temperaturilor extreme conform OUG 99/2000. Mai jos vă prezentăm explicația codurilor meteorologice de care trebuie să țineți cont.

Detalii

Avantajele apelării la o firmă specializată

Urmând trend-ul tot mai accentuat de externalizare a cât mai multor servicii complementare, securitatea și sănătatea în muncă (S.S.M.-ul, cunoscut ca protecția muncii), situațiile de urgență (cunoscute ca PSI – SU) și protecția civilă (cunoscut ca PC) nu fac excepție. Companiile mici, și nu numai, apelează tot mai des la această soluție. Avantaje: Întocmirea documentației adecvate de către specialiști în legislația SSM, SU și PC, fapt care determină evitarea amenzilor; Optimizarea timpului angajaților dumneavoastră din trei puncte de vedere: rapiditate în întocmirea documentației, consultanță permanentă telefonică și/sau email cu firma specializată; Obligații clare asumate de serviciul extern de prevenire și protecție garantate printr-un contract de prestări servicii, cu factură și chitanță complet deductibile fiscal; Parteneriate cu diverși furnizori în domeniile SSM

Detalii

Ce înseamnă PRAM?

PRAM înseamnă o verificare a prizelor de împământare și paratrăznetelor. De obicei, verificarea se face anual, iar scopul acestei verificări este de a preveni electrocutarea personalului care utilizează instalația electrică și echipamentele de lucru. Mai mult, previne incendiile și distrugerea aparaturii electrice. În urma acestei verificări de către o societate sau o persoană specializată și certificată în domeniu (autorizată ANRE), se eliberează un buletin ce atestă neconformitățile constatate. Neconformitățile trebuie remediate imediat. Lipsa buletinului de conformitate PRAM poate aduce o amendă de până la 10.000 lei, conform art. 39 (9.f) din Legea 319/2006, Legea Securității și Sănătății în Muncă. HG 1146/2006 Anexa 1 pct. 3.3.16.2. stipulează că instalațiile sau echipamentele de muncă electrice trebuie să fie verificate la recepție, înainte de punerea în funcțiune și apoi perio

Detalii

Controlul ITM și accidentele de muncă

Protecția muncii (securitatea și sănătatea în muncă) și situațiile de urgență (SU) sunt considerate și tratate, cel puțin deocamdată, ca niște servicii puțin importante, uneori chiar inutile. Importanța lor este clarificată în 2 momente cheie: în cazul unui control al Inspecției Muncii sau în cazul unui accident de muncă. Este reconfortant pentru un administrator să știe ca în momentul unui control poate apela cu încredere societatea abilitată cu care a semnat un contract. Dacă în cazul controlului ITM, lucrurile se rezumă, în special, la documentele bine întocmite și la timp, în privința accidentelor de muncă lucrurile sunt mai complicate. În perioada ianuarie – septembrie 2014 Inspecția Muncii a efectuat 102.403 controale și a sancționat 20.122 angajatori. Au fost aplicate 29.636 amenzi, inclusiv avertismente verbale, și au amenzile cumulate au ajuns la suma 69.220.600 lei. Î

Detalii

Ce verifică ITM-ul la control?

În cadrul controalelor realizate de către ITM, inspectorii urmăresc modul în care angajatorii respectă legislația în vigoare, raportat, evident, la activitatea specifică angajatorului. În ceea ce privește activitatea de control în domeniul SSM, aceasta se materializează prin procese verbale de control, procese verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, procese verbale de sistare parțială sau totală a activității sau de oprire din funcționare a echipamentelor tehnice, după caz, când se constată o stare de pericol de accidentare sau de îmbolnăvire profesională. Printre cele peste 70 de documente care trebuie să fie prezentate la controlul realizat de inspectorii de muncă se numără certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului cu anexele aferente, autorizația de funcționare din punct de vedere al securității și sănătății în muncă, precum și anumite decizii interne ale firmel

Detalii

Uită tot ce știai, instruirea angajaților nu-ți va mai da bătăi de cap! Hai cu noi în online!

Instruirile SSM și SU sunt pe cât de importante, pe atât de obligatorii, atât pentru angajați, cât și pentru angajator. Însă noi am găsit cea mai ușoară variantă pentru tine, deoarece cu toții ne dorim să ne optimizăm timpul de lucru în așa fel încât să ne putem preocupa mai mult de ce ne interesează. Închide ochii, imaginează-ți ca ești în 2019 și pandemia încă nu s-a întâmplat. Ai mai face trecerea în online? Te-ai mai concentra atât de tare pe digitalizarea business-ului tău? Odată cu promulgarea legii nr. 208 din 21 iulie 2021, cu privire la acceptarea utilizării semnăturii electronice, avem oportunitatea pe care o așteptăm de atât timp! De acum înainte, documentele normative SSM au valabilitate legală chiar dacă semnătura este una electronică. Asta schimbă totul, chiar dacă la prima vedere nu pare. Folosindu-ne de acest progres legislativ, atâ

Detalii

Cum să supraviețuiești atunci când lucrezi pe scaun la birou

Să fim serioși, în ziua de azi cei mai mulți dintre noi muncim stând pe scaun! Nu putem ignora faptul că marea majoritate a oamenilor a optat pentru telemuncă, însă odată cu schimbarea mediului de lucru apare riscul durerilor de spate și a celor musculare. Este important să amintim că principiile ergonomice trebuie respectate, oriunde ne-am afla. După ce petrecem mai mult timp pe un task, ne trezim în poziții nefirești sau, în cel mai bun caz, ne așezăm cum ni se pare mai confortabil. E ușor să gândești așa “Dacă stau bine acum, de ce să mă chinui, nu?”. Ei bine, precauțiile ergonomice sunt foarte importante, mai ales pentru persoanele care ajung să lucreze pe scaun, pentru perioade lungi de timp. Nerespectarea lor atrage după sine diferite afecțiuni musculo-scheletice și poate să ne afecteze sănătatea atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Probabil nu mai e o noutate pentru nimeni că du

Detalii

Ai nevoie de consultanta pentru situatii speciale sau accidente de munca?

Cere oferta
©2023 www.outstand.ro All rights reserved
Designed and developed by

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Detalii aici De acord